maandag 15 juli 2024

Het regent nooit, maar het regent wel klimaatonzin

 15/07/2024

GROETEN uit Ierland waar het koud, nat, regenachtig en heel vaak winderig is geweest. Er zijn hier en daar een paar mooie dagen geweest, begrijp me niet verkeerd. En op de dagen dat het niet regent, vind ik dat de beste manier om mijn kleurtje bij te werken is om naar buiten te rennen als er een kleine opening in de wolken is en tussen de twee enorme vuilnisbakken te gaan staan ​​met mijn rug tegen de muur, en als ik heel laag hurk, kan ik de stormwind (nog een gele waarschuwing) verslaan en voelt het aan als een bijna zwoele 15 graden C., schrijft Laura Perrins.

Gezien deze omstandigheden, en het feit dat deze sombere zomer volgt op de natste negen maanden van de herfst en winter, waarin het ernaar uitzag dat de Ierse regering de boeren te hulp zou moeten schieten en priesters daadwerkelijk een mis opdroegen voor droog weer, hoe overtuig je de bevolking om te negeren wat ze zien en voelen en ze in plaats daarvan te laten geloven dat we allemaal zullen sterven aan de opwarming van de aarde?

Hoe, je pompt gewoon meedogenloze klimaatapocalypspropaganda uit! Hoe ga je anders rechtvaardigen dat ze gestraft worden met een koolstofbelasting omdat ze de brutaliteit hebben om hun huizen te verwarmen en in hun auto’s te rijden?

Ik heb gemerkt dat de klimaatpropaganda op bijzonder slechte dagen komt. In korte tijd werd ik het slachtoffer van de volgende stukken. Ten eerste, op 2 juli, toen het waarschijnlijk regende, kregen we deze onzin van onderzoekers aan de Ierse Universiteit van Maynooth, plichtsgetrouw gerapporteerd door onze gezegende belastingbetaler-gefinancierde RTE-website.

‘Onderzoek door wetenschappers aan de Maynooth University heeft een zeer substantiële toename in de waarschijnlijkheid en omvang van extreme hittegebeurtenissen in Ierland onthuld. Het ontdekte dat Ierland nu 20 keer meer kans heeft dan 80 jaar geleden om de hoogste ooit gemeten temperatuur van 33,3C te ervaren.

‘Twee jaar geleden, op 18 juli, registreerde het weerstation Phoenix Park de warmste temperatuur ooit gemeten in de regio Dublin. Het was 33C, net onder het landelijke record van 33,3C.

Deze studie van de Maynooth Universiteit richtte zich specifiek op de vraag hoe vaak we dergelijke extremen kunnen verwachten en hoe groot het getroffen gebied is. Het antwoord dat ze vonden was dat temperaturen die zo hoog zijn, in Ierland zijn veranderd van een één-op-180-jaar-gebeurtenis in een één-op-negen-jaar-gebeurtenis, waardoor de kans dat ze voorkomen 20 keer zo groot is.

Eén in negen jaar. Ik noteer dat in mijn dagboek – juli 2033, daar komen we! Ik zorg ervoor dat ik het picknickkleed inpak en naar het strand ga, dat vijf minuten verderop ligt als de tweejarige John 11 is. Tot die tijd is het beter om de wintertrui aan te houden, ook al is het juli. Ik heb misschien zelfs gevloekt toen mijn moeder zei dat ‘het heel warm zou worden’, zei iemand op tv. Heb je het hele rapport gelezen, moeder? Nee. Nou, ik zou de twee jassen die je nu draagt ​​niet snel wegdoen.

Afgelopen woensdag, toen het 30 uur aanhield met onafgebroken regen (ik overdrijf hier niet), hadden we het volgende. Nog een rapport, dit keer van het Economic and Social Research Institute, dat ons het schokkende nieuws vertelde dat ‘Er bewijs is dat hogere temperaturen de ziekenhuisopnamecijfers aanzienlijk verhogen… De gegevens laten zien dat tussen 2015 en 2019 het aantal spoedopnames in het ziekenhuis voor temperatuurgerelateerde ziekten op warme dagen in Ierland 8,5 procent hoger was.’

Absoluut angstaanjagend! Alles boven de 16C is slecht en je kunt in het ziekenhuis belanden. Je legt de lat wel erg laag. Het is belangrijk om de angstcampagne gaande te houden en dat je roekeloos bent als je je in een positie bevindt waarin je een warme dag kunt hebben en van die warme dag kunt genieten. Je verliest de controle over jezelf en je kunt net zo goed spookrijden op de M1 van Dublin naar Belfast.

Ik herinner me nog dat de BBC een stuk had waarin stond dat mensen warme dagen niet moeten associëren met leuke, plezierige tijden en dit deed me daaraan denken. Ik bedoel, hoe durf je je kinderen mee te nemen naar het strand midden in juli?

Ik wil dat onze nationale omroep vertelt hoe vreselijk weer je mentale en fysieke gezondheid kan ruïneren als je niet naar buiten kunt om te sporten. Wat vind je daarvan? Kan ik daar een verslag van krijgen?

Hoe dan ook, misschien begreep de nationale omroep wel dat deze stukken met scepsis zouden worden ontvangen toen de regen buiten met bakken uit de lucht viel. Het was meedogenloos – zowel de belachelijke berichten als de regen. Dus met deze mensen in gedachten, dwazen zoals ik, kregen de ‘klimaatsceptici’ donderdag het volgende voorgeschoteld door RTE.

‘De klimaatkrantenkoppen van deze zomer gingen allemaal over warmte, maar dat is zeker niet het geval op de grond. De gemiddelde wereldwijde temperatuur was vorige maand warmer dan welke eerdere juni ooit gemeten, maar juni 2024 in Ierland was het grootste deel van de maand koud.’

Dat was het zeker, mensen. Vertel me er meer over. Ik heb het gevoel dat je gaat zeggen dat wat ik ervaar noch hier noch daar is als het gaat om de grote Klimaatapocalyps. Ik heb het gevoel dat je gaat suggereren dat ik me vergis als het gaat om mijn scepsis over de hele klimaatveranderingsfandango.

Kortom, het is allemaal onze eigen schuld dat we gewend zijn geraakt aan iets warmere omstandigheden. ‘Helaas voelen de “gemiddelde” omstandigheden nu kouder aan dan vroeger.’ Is dat zo?

Matthew Patterson, een atmosferisch natuurkundige of ‘expert’, vertelt RTE: ‘Zo’n snelle opwarming betekent dat we extreme hitte hebben genormaliseerd, terwijl relatief koude of zelfs gemiddelde omstandigheden ongewoon en dus nieuwswaardig aanvoelen.’ Ik snap het nu. Het is allemaal mijn schuld dat ik me heb aangepast aan klimaatverandering.

Het rapport eindigt met: ‘Terwijl de gemiddelde temperatuur wereldwijd gestaag stijgt, kan uw gedeeltelijke ervaring ervan – waar u zich ook ter wereld bevindt – onopvallend of angstaanjagend zijn. Zodra de weerstations van de wereld hun oordeel hebben gegeven, zal de zomer van 2024 waarschijnlijk worden uitgeroepen tot de warmste ooit gemeten. Het is ook zeker dat het een van de koudste zal zijn van de rest van uw leven.’

Is dat een belofte? Eerlijk gezegd, kan ik je daaraan houden? Of moet ik wachten tot 2033 voor mijn ene tripje naar het strand waar ik geen muts, sjaal en bodywarmer hoef te dragen? Dit jaar is er geen enkele dag boven de 20C geweest in mijn omgeving. Dus je zult echt je best moeten doen om me te laten geloven dat 33C in Ierland ‘frequent’ zal zijn. Zelfs als jouw idee van frequent elke negen jaar is.

Het lijkt me gewoon dat, ongeacht het weer, ‘de experts’ ons altijd vertellen dat het ‘door klimaatverandering’ komt. Als het warm is, komt het ‘door klimaatverandering’, als het koud is, komt het ‘door klimaatverandering’, als het winderig is, komt het ‘door klimaatverandering’, als het met bakken uit de hemel komt, komt het ‘door klimaatverandering’, en als het koud, nat en winderig is, komt het ‘door klimaatverandering’.

Erg handig, vindt u niet?


Als u de artikelen van Dissident.one waardeert, kunt u HIER een donatie doen om de site in de lucht te houden.

Bron: https://dissident.one/het-regent-nooit-maar-het-regent-wel-klimaatonzin

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...