zaterdag 7 mei 2022

Deze (Nederlandse) partijen hebben voor verlenging Europese coronapas gestemd: ‘Een schending van grondrechten’


 Help ons door deze info met iederen die je kent op je socials te delen!

Donderdag gaf het Europees Parlement toestemming voor de verlenging van het coronapaspoort tot 2023. De verlenging was er bijna geruisloos doorgedrukt, zonder stemming. Onder andere Europarlementariërs Rob Rooken (JA21) en Bert-Jan Ruissen (SGP) hebben dat weten te voorkomen.

“De verlenging betekent nog langer QR-codes en nog langer vaccinatiedwang, terwijl de pandemie voorbij is,” verzucht Rooken. “Bijna was zelfs het Europees Parlement gepasseerd.”

Kleur bekennen

Voorafgaand aan de stemming twitterde het Europarlementslid: “Nu moet iedere Nederlandse partij kleur bekennen. Ik roep mijn Nederlandse collega’s op: stem tegen onnodige dwang en vóór vrij reizen!”

Anthony Stabourlos, die samenwerkt met de Roemeense Europarlementariër Cristian Terhes, schreef: “Ik roep alle [Europarlementsleden] op om hun hersens te gebruiken en tegen de verlenging te stemmen!”

432 leden stemden voor verlenging en 130 tegen. VVD, CDA, D66, GroenLinks en PvdA stemden voor; JA21, SGP, FVD, PvdD en ChristenUnie tegen.

Buitenproportioneel

Rooken: “Dat betekent dat vaccinatiedrang en boosterdrang voor iedereen die binnen de EU wil reizen. Buitenproportioneel. Een schending van de grondrechten. Ik blijf me hiertegen uitspreken.”

“Hoppa, het EU-coronapaspoort komt er wel. Ook dit gegeven werd in het verleden afgedaan als complottheorie en wappietaal! Tjonge, wat werden er velen met mij voor gek versleten. Helaas: vaccinatiedrang en -dwang om te reizen komt er wel degelijk, beste goedgelovigen,” reageert artiest en oud-verpleegkundige Marga Bult.

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...