woensdag 20 juli 2022

Jamila (44) neemt afscheid van de politie: ‘Ik ben het disproportioneel geweld jegens burgers helemaal zat’


Jamila Amestoun (44) laat op Twitter weten dat ze definitief afscheid neemt van de nationale politie. “Met pijn in mijn hart heb ik het gehad, en ben het disproportioneel geweld jegens burgers helemaal zat!” schrijft Jamila.

Ze krijgt veel steun van oud-collega’s. Zo schrijft oud-agent Dennis Spaanstra, voorman van Police for Freedom Nederland: “Treurig dat je deze stap moet zetten, maar oh zo herkenbaar. Sterkte, dame, en mocht je behoefte hebben aan een praatje met ‘ervaringsdeskundigen’, geef dan vooral een gil.”

BlueTruth, een organisatie die bestaat uit mensen die bij de politie werken of hebben gewerkt, voegt toe: “Bij behoefte aan contact met gelijkgestemde politiecollega’s kun je contact met ons opnemen. Idem als je enige juridische ondersteuning kunt gebruiken. Weet dat je er niet alleen voor staat, we zijn met velen!”

Aangehouden en mishandeld door de politie

Jamila, geboren en getogen ‘Marozaanse’, behaalde onlangs haar diploma apothekersassistent. Vorige week was de uitreiking. “Wat mijn mooiste dag moest zijn, is geëindigd in een traumatische hel,” schrijft ze. “Aangehouden en mishandeld door de politie en drie uur in een dagverblijf gezeten.”

“Onvergetelijk, onvergeeflijk en onacceptabel. Alle schade, trauma, pijn, verdriet en leed toegebracht aan mijn persoon zal zwaar wegen op jullie weegschaal. Dit is mijn eerste aanhouding in 44 jaar tijd van mijn leven. Aanleiding: vermoeden/verdachtmaking,” licht ze toe.

(Video verwijderd? Klik hier...)

Genegeerd

Jamila verwijst naar een artikel in De Andere Krant over het vernietigende VN-rapport over het politiegeweld in Nederland dat genegeerd werd door het kabinet. Ook de reguliere media hebben de bevindingen van voormalig VN-mensenrechtenrapporteur Nils Melzer compleet genegeerd. “Buitensporig politiegeweld in Nederland jegens haar burgers is vernietigend!” schrijft Jamila erbij.

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...