maandag 6 november 2023

Timmermans wil je verplichten je huis te verhuren: ‘Ik ben mij helemaal debiel geschrokken’


Zondag dropte lijsttrekker van GroenLinks-PvdA (Nederland) Frans Timmermans tijdens het RTL-debat zijn linkse bommetjes, zoals het verplicht verhuren van je huis (!) en het verbieden van auto’s met verbrandingsmotoren, zag columnist Marianne Zwagerman tot haar grote schrik.

“Ik ben mij helemaal debiel geschrokken in dit debat,” zei ze in gesprek met journalist Ton F. van Dijk.

Toen het over de woningmarkt ging, zei Timmermans dat hij mensen die hun huis leeg hebben staan, wil gaan beboeten. “Dan denk ik: in wat voor land zijn wij terecht aan het komen?” vroeg Zwagerman.

Onteigening

Over Timmermans zei ze: “Die laat 250.000 mensen per jaar het land binnenstromen en dan zegt hij tegen jou: hier met je huis, anders krijg je een boete. Wij gaan eens even een paar mensen in dat huis stoppen.”

“Dat is toch gewoon onteigening waar je het over hebt?”

Het nieuwe ‘normaal’

Het lijkt alsof sinds de coronacrisis en we die avondklok en alles door onze strot hebben laten duwen, mensen het maar normaal zijn gaan vinden dat dit soort dingen gewoon even gezegd worden, aldus Zwagerman.

Ook zei Timmermans dat er in 2030 geen verbrandingsmotoren meer verkocht mogen worden, alleen nog maar elektrische auto’s.

Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...