zaterdag 18 september 2021

Doutzen Kroes: “Ik laat mij niet dwingen om het vaccin te nemen”

 

Doutzen Kroes. © Instagram

Voor Doutzen Kroes is grens bereikt: “Ik laat mij niet dwingen om het vaccin te nemen”

SHOWBIZZDoutzen Kroes (36) is niet van plan zich te laten vaccineren of deel te nemen aan de 'testmaatschappij’. Dat schrijft het Nederlandse topmodel vandaag in een uitgebreid bericht, nadat ze zich zes maanden lang stil heeft gehouden op sociale media. “Mijn handen trillen terwijl ik dit schrijf, maar ik voel dat het tijd is om moed boven comfort te kiezen en mijn waarheid uit te spreken.”

Maxime Segers 18-09-21, 07:44 Bron: AD

 

Het is niet de eerste keer dat Kroes zich uitspreekt tegen het coronavirus en de bijbehorende maatregelen. Vorig jaar stelde ze bijvoorbeeld na ‘urenlang research’ te hebben gedaan twijfels te hebben gekregen over de oprechtheid van de media, de farmaceutische industrie, regeringen en grote bedrijven. Kort daarna riep ze haar volgers op om vooral respect voor elkaar te hebben.

Ook na die uitspraken bleef Kroes zich verzetten tegen de maatregelen. Zo schreef ze in maart dit jaar nog dat ze tegen coronatesten bij kinderen was. Kroes besloot zich daarna stil te houden, maar vandaag - na zes maanden - is ze terug op Instagram met een duidelijke boodschap.

Op dit moment kan ik mijn ogen niet langer sluiten voor het onrecht dat zich recht voor onze neus afspeelt

Doutzen Kroes

“De afgelopen maanden waren erg rustig zonder sociale media. Een deel van mij wilde ontsnappen in mijn familiebubbel en alles aan het geloof overlaten. Dat deel van mij gelooft in de kracht van bewustzijn, dat alles waar je energie aan geeft zal groeien. Dus ik probeerde het negatieve te negeren en me op het positieve te concentreren. Maar op dit moment kan ik mijn ogen niet langer sluiten voor het onrecht dat zich recht voor onze neus afspeelt”, begint Kroes haar bericht. Ze vervolgt: “Andere mensen hebben me hoop en kracht gegeven met hun moed om op te komen voor onze rechten. Ze raakten mijn hart en inspireerden me om hetzelfde te doen.”

En dus laat Doutzen ‘met trillende handen’ weten dat ze zich absoluut niet laat vaccineren. Ook wil het topmodel niet bewijzen dat ze gezond is zodat ze ‘kan deelnemen in de samenleving.’ “Ik accepteer geen uitsluiting van mensen op basis van hun medische status”, luidt haar standpunt. Volgens Doutzen is vrijheid van meningsuiting bovendien een recht “dat het waard is om voor te vechten, maar we kunnen dit alleen oplossen in vrede en liefde.” Kroes hoopt met haar bericht ‘de fakkel van liefde en hoop’ door te geven.

Uit: https://www.hln.be/showbizz/voor-doutzen-kroes-is-grens-bereikt-ik-laat-mij-niet-dwingen-om-het-vaccin-te-nemen~a34a2766/

Link naar instagram post

ENKELE REACTIES:

·         Alexandre Goyens

Mensen die zeggen "blijf uit mijn buurt" ik vraag me af waarom u zo bang bent als u toch al gevaccineerd bent? Gevaccineerden onder elkaar kunnen nog altijd het virus doorgeven. Heel mijn schoonfamilie is gevaccineerd (2 prikken) en liggen allemaal deze week met Corona in bed vol koorts en zware syntomen. Ik ben de enige die de prik nog niet heeft gehad en ik heb niets... Toch vreemd he

·         Inge Smets

Aan alle gevaccineerden jullie zijn toch beschermd wat is dan feitelijk jullie probleem

·         sylvia somers

Groot gelijk weg met dit expermenteel gedoe

·         stephan Maris

Blij dat ik niet alleen ben, want zo lijkt het soms wel.

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...