zaterdag 18 september 2021

DISCUSSIE. “Ik heb mijn deel gedaan. Punt”

 

©  BELGAIMAGE

DISCUSSIE. “Ik heb mijn deel gedaan. Punt”: onze lezers over besmette gevaccineerden die coronapas 11 dagen kwijt zijn

Wie volledig gevaccineerd is maar toch besmet raakt met het coronavirus, krijgt binnenkort elf dagen geen geldig Covid Safe Ticket meer. Virologen vrezen dat mensen zich daarom minder snel zullen laten testen. Uit vrees dat ene feestje of die ene voetbalmatch te moeten missen. “Maar als je een verantwoorde burger bent, wil je niet positief rondlopen.” Wij vroegen aan onze lezers wat zij hiervan vinden. Lees een greep van de reacties onderaan dit artikel, zelf reageren kan natuurlijk ook nog altijd.

thv, cka 

17/09/2021 om 10:50  in GvA.be

Tot nu kregen gevaccineerde mensen áltijd een groen scherm. Ook als ze na volledige vaccinatie toch een positieve coronatest aflegden. Maar Digitaal Vlaanderen gaat die fout in het Covid Safe Ticket rechtzetten, ten laatste tegen maandag. Vanaf dan krijgen gevaccineerden na een positieve test elf dagen lang een rood scherm te zien bij een scan van hun coronapas.

DISCUSSIE. Coronapas 11 dagen kwijt

·         Ik ga zeer zeker geen enkele test laten doen: indien ik zoals voorgespiegeld werd, deugdelijk gevaccineerd werd, zie ik het probleem niet. Ik was enorm gemotiveerd voor de dubbele prik, maar een 3de komt er beslist niet in. Telkens werd en wordt de bevolking een wortel voor de neus gehangen, bij mij mag men nu nog een hele bussel wortelen voorhangen, ik werk niet meer mee, ik heb mijn deel gedaan. Punt

 

·         Voor mij hoeft héél die heisa niet meer! Ik heb 2 vaccinaties gehad en nu mag de komedie stoppen. Ze weten het zelf ni meer! Op de duur ga je de weigeraars nog gelijk geven!

 

·         Tuurlijk ga ik niet meer testen. Ik heb mezelf laten vaccineren omdat het een beloofde ticket naar de vrijheid was. Dat laat ik me niet meer afnemen!

 

·         Kunnen jullie mij dan eens uitleggen waarvoor zulk een pas dient ? Je moet je nog overal laten testen en je moet nog steeds een masker dragen. Zit er dan toch meer achter ?

 

·         Ik ga mezelf niet meer laten testen nu ik volledig gevaccineerd ben. Er is altijd gezegd dat de vaccins enkel beschermen tegen het ernstig ziek worden. Je kon nog steeds besmet geraken en anderen besmetten. Nu iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren, heeft ook iedereen zijn keuze gemaakt. Laat de maatschappij terug los zoals voorheen. Men komt telkens met nieuwe verzinsels af. Onbekwame regering tot en met ...

 

·         Ik heb reeds 210 Euro uitgegeven aan antigeentesten om te bewijzen dat ik gezond ben. Op deze manier kon ik als niet-gevaccineerde voetbalwedstrijden en twee kleine festivals bijwonen. Maar voor mij stop het hier nu. Gevaccineerden verspreiden niet alleen het virus, ze moeten bovendien voor de test ook niets betalen. Dit is onverantwoord gedrag van de beleidsvoerders. Wie niet wil deelnemen aan het wereldwijde experiment, wordt op vele plaatsen gediscrimineerd. En ben Vlaming en daar was ik fier op. Maar dat is intussen verleden tijd.

 

·         Ik blijf mij steeds afvragen wat het nut is van vaccineren?

Je bent gevaccineerd en toch kan je nog besmet worden en iemand besmetten?

Je bent gevaccineerd en toch moet je je laten testen?

Je bent gevaccineerd en toch word je 11dagen afgestraft?

En kom niet af met gevaccineerde worden minder ziek, niet waar! Mensen gaan zich helemaal niet meer testen dankzij jullie aanpak? Kan iemand nog op den duur volgen? Daarbij vanaf 1/10 komen de Brusselaars wel naar Antwerpen gezellig op café en restaurants, daar al aan gedacht? Absurd voor woorden.

Groet, een ontgoochelde gevaccineerde.

 

 

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...