maandag 6 juni 2022

Kijk: Ontketende Bolsonaro doorprikt het narratief en gooit waarheidsbommen op Braziliƫ

 

Op social media circuleren momenteel beelden van een persconferentie die de Braziliaanse president Jair Bolsonaro eind 2020 gaf in Porto Seguro in de deelstaat Bahia. Over het coronavaccin zei hij: “Ik ga het niet nemen. Sommigen beweren dat ik het slechte voorbeeld geef. Tegen de idioten die beweren dat ik het slechte voorbeeld geef, zeg ik: ik heb het virus al gehad, ik heb al antistoffen. Waarom zou ik dan het vaccin nemen?”

Bolsonaro vroeg daarnaast aandacht voor het feit dat in het contract met Pfizer staat: wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele bijwerkingen. “Als je in een krokodil verandert, is dat jouw probleem,” zei hij.

Experimenteel

“Als je verandert in Superman, als een vrouw een baard krijgt of als een man als vrouw begint te praten, dan nemen ze daar geen enkele verantwoordelijkheid voor, wat nog erger is,” zei de Braziliaanse president grappend.

Er wordt geknoeid met het immuunsysteem van mensen, voegde hij toe. “Hoe kun je iemand een vaccin laten nemen dat zich nog in fase 3 bevindt, dat nog steeds experimenteel is?” vroeg de president.




Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...