maandag 31 oktober 2022

Kijk: Verpleegkundige vraagt Rutte waar de griep gebleven is


Op TikTok circuleren momenteel beelden van een gesprek dat premier Rutte in maart vorig jaar had met zorgmedewerkers. Verpleegkundige Malissa Klein van het St. Antonius Ziekenhuis vroeg hem op een gegeven moment waar de griep gebleven is.

Malissa zei dat er normaal gesproken heel veel mensen in het ziekenhuis liggen met griep. “Je ziet griep nu helemaal niet en corona natuurlijk wel. Ik vroeg me af hoe dat kan omdat je de griep totaal niet ziet, maar corona eruit springt nu,” zei ze.

Dat weet ik niet helemaal zeker

“Dat is een goede vraag. Dat weet ik niet helemaal zeker,” antwoordde Rutte. “Dat zal ik ook navragen bij Jaap van Dissel en het RIVM. Ik denk dat meespeelt dat door die anderhalve meter afstand – en heel veel mensen houden zich daar gelukkig aan – het voor een gewoon griepvirus nu ook niet zo makkelijk is om over te springen.”

“Dus het is eigenlijk voor alle virussen een slechte tijd,” beweerde de premier. “En helaas zie je bij corona toch nog wel behoorlijk veel besmettingen.”

Ik durf het niet te zeggen

“Maar het is een goede vraag,” herhaalde Rutte. “Als het griepvirus niet overspringt, waarom springt corona dan wel over? Dat kan ook te maken hebben met [het feit dat] het Engelse virus toch behoorlijk besmettelijker is. Misschien speelt dat een rol.”

“Ik vind het eigenlijk een hele goede vraag. Ik durf het niet te zeggen,” zei hij. “Misschien weet één van de andere mensen in deze Zoom-sessie dat? Ik zie niemand meteen opspringen. Dat ga ik uitzoeken. Goede vraag.”

En heel toevallig is de griep opeens weer terug nu de ‘pandemie’ voorbij is.

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...