woensdag 18 oktober 2023

Theo Schetters maakt zich ernstig zorgen: ‘Dit is nog maar het begin’


In de bijsluiters van Pfizer en Moderna staat sinds kort dat er een verhoogd risico op myocarditis en pericarditis is na vaccinatie. Opvallend: in de bijsluiters valt ook te lezen dat er ‘dodelijke gevallen zijn voorgekomen’.

“Wat ik hier zo zorgelijk aan vind, is dat we nu kennelijk vaccins hebben waar men gewoon in de bijsluiter schrijft: hier kun je aan overlijden,” zei immunoloog Theo Schetters in de studio van Blckbx.

“Dan vraag ik me af: weten de mensen in Nederland dit? Sinds vorige week wordt er weer gevaccineerd. Wordt die mensen dat ook gezegd: ‘Hier is de bijsluiter en hier staat dat u eventueel kunt overlijden’? Ik denk niet dat dat gebeurt,” aldus professor Schetters.

Glijdende schaal

We zitten volgens hem op een glijdende schaal. “Men is kennelijk een discussie aan het voorbereiden: hoeveel mensen mogen er overlijden voordat we een product van de markt halen?”

Schetters wees erop dat mensen die deze vaccins krijgen niet eerlijk zijn geïnformeerd. De eerste keer dat hij een bijsluiter van Pfizer zag, was het een blanco stuk papier. “Die bijsluiter wordt nu langzaam maar zeker volgeschreven en dit is nog maar het begin. Ik maak me ernstig zorgen.”

Het Artsen Collectief, waar ruim 2700 medische professionals bij zijn aangesloten, deelt zijn zorgen, zo laat de organisatie op X weten.

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...