maandag 6 mei 2024

De Zwerm

 mei 6, 2024   14

 

    Foto Credit: Unbekoming.substack.com

Het grootste deel van mijn professionele carrière bestond uit het uitleggen van nieuwe en complexe ideeën aan mensen op een whiteboard.

Ik heb me onlangs afgevraagd wat ik iemand in het “nieuwsgierige midden” zou vertellen over hoe ik nu denk dat de wereld werkt, als ik 20 minuten de tijd had en een whiteboard, schrijft Unbekoming.

Ontvolking – Leugens zijn onomkeerbaar

We zijn grofweg in 3 groepen verdeeld.

1.    De slapende, de gelovigen, de tv-kijkers en de lezers van de factcheckers. Niets van wat we tegen hen zeggen, dringt tot hen door. Een verloren zaak helaas.

2.    De wakkeren, zij die de injecties niet meer nemen, die het vertrouwen in de overheid, De Wetenschap™ en autoriteit hebben verloren. De dissidenten. De ontvolkingshypothese doet niets voor deze mensen behalve ze nog meer opwinden. Je preekt voor eigen parochie. Er is hier geen rendement op investering.

3.    Dus blijven we over met het grote waardevolle midden, ze weten niet meer wat ze moeten denken, ze weten dat er tegen ze gelogen is, ze weten niet precies hoe, hun vertrouwen in autoriteit is geschaad maar niet vernietigd, en ze zijn nieuwsgierig en op zoek naar een boodschap en boodschapper die ze kunnen vertrouwen en die ze uit Plato’s grot kunnen volgen. Dit is ons doelpubliek en ze moeten één voor één voor ons gewonnen worden.

Wat zou ik iemand in Plato’s grot, gebiologeerd door de flikkerende schaduwen op de muur, vertellen over wat er buiten de grot is?

Onlangs zag ik Ivor Cummins een podcast doen met Shiva.

Ik had nog nooit naar Shiva geluisterd, maar het is me duidelijk dat zijn communicatiestijl niet bijzonder effectief is voor Het Midden. De Slapende zijn verloren, en de Wakkere snappen het al, maar het is het Grote Midden waar de “ontwakende communicatie” op gericht is. Vooral de merkwaardige subgroep van Het Midden.

Shiva is te direct en te vulgair, en daardoor gaat al het goede dat hij zegt verloren voor het Midden. Het is vooral rood vlees voor hongerige fans.

Tijdens de podcast noemt Shiva zijn virale video, dus ik dacht dat ik die maar eens moest bekijken.

 

Hij is erg goed. Hij vloekt niet één keer, wat een goed begin is.

Dr. SHIVA™: VERBRIJZEL DE ZWERM. Hoe de Weinigen de Velen Controleren.

     Video Link: https://www.youtube.com/watch?v=OEkgZtu_Q2Q

Hier is een samenvatting van de belangrijkste punten in de video:

·         Een kleine elitegroep van ongeveer 10.000 mensen controleert de 8 miljard mensen in de wereld via onderling verbonden instellingen en “zwermintelligentie”.

·         De doelen van de elite zijn macht, winst en controle over de massa. Hun gewenste output is dat mensen dik, dom, vermaakt, verdeeld, geïsoleerd en hulpeloos zijn en naar elites kijken om hen te redden.

·         De elite-instellingen omvatten de academische wereld, NGO’s, overheid, bedrijven, media, entertainment en influencers van social media. De topleiders zijn allemaal nauw met elkaar verbonden.

·         De elites gebruiken stromannen zoals politici, beroemdheden en influencers om de massa te manipuleren met propaganda en zichzelf als redders te presenteren.

·         De “voor de hand liggende gevestigde orde” zijn bekende elites zoals de Clintons, Bushes, enz. De “niet zo voor de hand liggende gevestigde orde” zijn figuren als Trump, Elon Musk, de Kennedy’s die doen alsof ze anti-establishment zijn.

·         De elites normaliseren opzettelijk en profiteren van maatschappelijke disfuncties die ze veroorzaken, zoals obesitas, hormoonontregeling, transgenderisme, enz.

·         Bedrijven nemen financiële klappen om sociale agenda’s door te drukken die afleiden van de rol van de elites in het veroorzaken van problemen door producten als pesticiden.

·         Investeringsfirma’s verplaatsen biljoenen euro’s en zijn verbonden met de top van bedrijven, overheden en non-profitorganisaties.

·         De elites houden mensen verdeeld door te ruziën over zaken als “woke” vs. “anti-woke” terwijl ze van beide kanten profiteren.

·         Zolang mensen verdeeld en onwetend zijn en valse helden zoeken om hen te redden, behouden de elites hun controle. Ze willen niet dat er leiders van onderop opstaan.

·         De levensverwachting in de VS daalt als gevolg van de disfuncties en slechte gezondheid die de elites in stand houden, wat zij als een succes zien.

·         De elites gebruiken systeemwetenschap om de massa te controleren. De tegenaanval is om deze wetenschap te begrijpen en mensen te verenigen tegen de propaganda en valse helden.

·         De toekomst hangt af van mensen die zich bewust worden, zich verenigen en macht krijgen als lokale leiders, in plaats van de door de elites aangewezen leiders te volgen.

 

Wat ik goed vind aan zijn presentatie is dat hij een aantal belangrijke ideeën behandelt, ook al is zijn taalgebruik anders dan wat ik hier zal gebruiken:

·         Hij beschrijft in feite, in visuele vorm, het idee van De Regeerders en De Regeerden. Ik denk dat dat fundamenteel waar is. Geregeerd worden is een veel nauwkeuriger model van de werkelijkheid dan het idee van Democratie en de Wil van het Volk.

·         Hij introduceert het idee van Decentralisatie en “Cellen” en onbewuste coördinatie. Hij gebruikt de term niet, maar het is analoog aan gedecentraliseerde terreurcellen.

·         Zwermintelligentie als besturingssysteem voor dit gedecentraliseerde netwerk is een ander goed model.

·         Ik vind vooral de Input en Output constructies goed. Het klopt. Als je eenmaal de 8 miljard op het whiteboard ziet getekend, dan begrijp je het idee van een Input in dat lichaam, om te zien hoe het zal reageren en antwoorden, wat een Output is. Zoals je voedsel naar een school vissen gooit en kijkt hoe dat “lichaam van wezens” reageert op de input.

·         Hij maakt ook een geweldig visueel punt, namelijk dat een belangrijke output disfunctie en ziekte is, wat leidt tot een van de belangrijkste inputs, namelijk normalisatie. Ik denk dat dit een heel belangrijk en goed gepresenteerd onderdeel is van het verhaal dat hij vertelt. Input, slechte output, nieuwe input om te normaliseren. Dat is waar en een goed punt.

 

Wat ik denk dat er ontbreekt in zijn presentatie in termen van taal en concepten zijn:

·         Het concept Imperium ontbreekt.

·         De taal van Kartels ontbreekt.

·         Oligarchie wordt niet genoemd.

·         Centraal Bankieren wordt niet genoemd.

Hij noemt Macht, Winst en Controle als doelen, eerlijk genoeg, maar met welk doel? Er wordt niet gesproken over de Wereldstaat (Wereldregering) als een uiteindelijk doel van al dit Zwermgedrag (hoewel dat doel meestal onbekend is bij de meesten van De Zwerm).

 

Het probleem met het te veel benadrukken van het decentralisatie idee is dat het impliceert dat er geen gecentraliseerde controle en planning van De Zwerm is, wat onjuist is.

Er is een ZIJ en de ZIJ is NIET De Zwerm, het is wie De Zwerm bestuurt.

Zoals Gaz, een dissidente content creator en supporter van dit substack, onlangs tegen me zei:

·         Wat betreft “ze”; ik geloof dat Catherine Austin Fitts daar een redelijk handvat voor heeft. In plaats van “ze” noemt ze ze “Mr Global”.

·         Dr. John Coleman noemde de niet-gekozen controlerende machten het “Comité van 300”, volgens zijn verslag noemden ze zichzelf “The Olympian’s”. Hoewel Coleman dit meer dan 30 jaar geleden in zijn boek rapporteerde.

·         Ik neem aan dat je de naam kunt kiezen: Bilderberg Groep; Club van Rome; Council on Foreign Relations; Fabian Society; Illuminati; Jezuïeten; Tempeliers; Ronde Tafel Groep; Skull & Bones; Trilaterale Commissie; World Economic Forum?

·         Het enige waar we zeker van kunnen zijn is dat “ze” bestaan in een of ander forum.

Gaz stuurde me een afbeelding waar hij een paar jaar geleden aan werkte, als zijn manier om te begrijpen en uit te leggen hoe het allemaal werkt.

Persoonlijk weet ik nog steeds niet wat ik zou zeggen of tekenen als ik 20 minuten en een white board had, maar mijn doel is om een presentatie te ontwikkelen waarvan ik denk dat die gebruikt kan worden met The Middle.

Ik hoor graag wat jullie vinden van Shiva’s presentatie en Gaz’s afbeelding.

Ideeën over taal (wel of niet gebruiken) en concepten en mentale modellen.

Als je anderen kent die dit goed hebben gedaan, wijs me daar dan op.

Ik ben eigenlijk op zoek naar crowdsourcing van meer goede ideeën die de presentatie die ik uiteindelijk zal ontwikkelen, kunnen ondersteunen.

Met dank.


Copyright © 2024 vertaling door Frontnieuws. 

https://www.frontnieuws.com/de-zwerm/

   Oorlog tegen ons

Dit nieuwe jaar lijkt een slechte start te hebben gehad: natuurlijk waren er rond Kerstmis de gebruikelijke berichten over schattige ijsbeertjes of panda’s die geboren waren in een dierentuin op het noordelijk halfrond. De geboorte van een tweeling gevlekte hyena’s voorspelt echter niet veel goeds voor wat het jaar voor ons in petto heeft, schrijft … Meer lezen overOorlog tegen ons

https://www.frontnieuws.com/oorlog-tegen-ons/

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...