dinsdag 30 november 2021

Ondertussen in Eindhoven: ‘Het lijkt net of je in een heropvoedingskamp terecht bent gekomen’

 eindhoven

Foto: Stratumseind, Eindhoven (Unsplash)

Ondertussen in Eindhoven: ‘Het lijkt net of je in een heropvoedingskamp terecht bent gekomen’

Inwoners van Eindhoven klagen over een luide omroeper in het winkelcentrum in de binnenstad. Uit een luidspreker klinkt sinds kort een stem die het winkelend publiek met klem wijst op de coronamaatregelen.

‘Hou je aan de basisregels. Alleen samen krijgen we corona onder controle’, schalt de omroepstem door de straten. “En dit hoor je dus elk kwartier,” zegt Peter, een lokale bewoner, tegen Omroep Brabant. “De hele dag door. In het Nederlands en in het steenkolenengels.”

“Er hangen vier boxen aan deze kant, vijf boxen aan die kant, ik werk veel thuis, je hoort het door de ramen heen,” aldus Peter. “Ik word er persoonlijk gek van. Ik vind dit echt niet normaal.”

Knettergek

Het lijkt net of je in een heropvoedingskamp terecht bent gekomen, zegt hij. “Het wordt echt geforceerd aan je doorgegeven. Eigenlijk wordt hiermee een inbreuk op mijn privacy veroorzaakt.”

Journaliste Fiona Zwart zegt over de omroeper in Eindhoven: “Knettergek. Zo gek dat het op mijn lachspieren werkt. Al snap ik dat het niet om te lachen is als je naast die herrie woont.”

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...