donderdag 20 april 2023

Woede en Revolutie (2 artikelen) ...

 Woede neemt snel toe nu de economische omstandigheden overal ter wereld gestaag verslechteren

april 20, 2023   729   2 

 

We bevinden ons in de vroege stadia van een wereldwijde economische ineenstorting, en mensen over de hele wereld worden extreem boos. Hier in de Verenigde Staten zijn hogere prijzen een ongemak, maar in andere delen van de wereld kunnen hogere prijzen het verschil betekenen tussen je gezin te eten geven of niet, schrijft Michael Snyder. En zodra mensen op een punt komen dat ze niet eens meer kunnen overleven van het inkomen dat ze binnenbrengen, kunnen ze zeer onvoorspelbaar en zeer gewelddadig worden. Zo liep een groot economisch protest dat onlangs in Libanon plaatsvond, al snel uit op geweld toen demonstranten agressief in botsing kwamen met veiligheidstroepen van de regering

Hoewel het protest vreedzaam begon, raakten de demonstranten slaags met de veiligheidstroepen, die herhaaldelijk traangas in de menigte schoten nadat de demonstranten het prikkeldraad voor het regeringsgebouw hadden doorbroken.

“Het gaat niet alleen om ons salaris, we vechten voor ons leven,” zei een gepensioneerde officier tegen The National, nadat hij aan een wolk traangas was ontsnapt.

“Na meer dan 30 jaar ons land te hebben gediend, kunnen we niet eens van ons pensioen leven,” zei hij.

Kreten van “Schaam je!” waren te horen toen demonstranten wegrenden voor de mist van traangas.

We zien soortgelijke protesten in de westerse wereld. Zondag riep een massaal protest in Praag de regeringsleiders op om af te treden vanwege de “hoge inflatie en energieprijzen”…

Duizenden mensen kwamen zondag opnieuw bijeen in de Tsjechische hoofdstad Praag om de regering op te roepen af te treden uit protest tegen de hoge inflatie en energieprijzen.

Het was de tweede dergelijke manifestatie op het centrale Wenceslasplein, waartoe was opgeroepen door een nieuwe niet-parlementaire politieke partij PRO, die in het Engels staat voor Recht, Respect en Deskundigheid.

“We willen onze afkeuring uitspreken over deze regering, over de politieke situatie, over wat er gaande is in Tsjechië en in feite in heel Europa,” zei een demonstrant, Renata Urbanova.

Helaas zijn economische protesten zoals deze het afgelopen jaar heel gewoon geworden.

 

Een team onderzoekers stelde vast dat er in 2022 12.500 van dergelijke protesten waren…

Afgelopen september verbrandden Italianen in Rome, Milaan en Napels hun energierekeningen in een gecoördineerd protest tegen de stijgende prijzen. In oktober gingen duizenden in Frankrijk de straat op om te protesteren tegen het gebrek aan actie van de regering tegen de hoge kosten van levensonderhoud. En in november demonstreerden Spaanse arbeiders voor hogere lonen onder het motto “salaris of conflict”.

Onderzoekers hebben een ongekende wereldwijde golf vastgesteld van meer dan 12.500 protesten in 148 landen over stijgingen van voedsel, brandstof en kosten van levensonderhoud in 2022. En de grootste waren in West-Europa.

Zal dat aantal in 2023 nog hoger liggen?

Overal ter wereld moeten mensen eten, en de voedselprijzen blijven maar stijgen.

In maart stegen de voedselprijzen in het Verenigd Koninkrijk “in het hoogste tempo sinds 45 jaar“.

En er wordt nu voorspeld dat het wereldwijde rijsttekort dit jaar het grootste in 20 jaar zal zijn. Dat betekent nog hogere prijzen voor de miljarden mensen die rijst eten.

Zelfs hier in de Verenigde Staten worden de voedselprijzen extreem drukkend. Eerder vandaag hoorde ik tot mijn verbijstering dat een bakkerij in New York een broodje ham en kaas verkoopt voor 29 dollar.


Kunt u dat geloven?

Tot voor kort waren er in Noord-Amerika geen economische protesten zoals in de rest van de wereld, maar dat begint te veranderen. Op dit moment staken ongeveer 155.000 overheidsmedewerkers in Canada omdat de kosten van levensonderhoud veel sneller stijgen dan hun loon

 

De paddestoelwolk van monetaire vernietiging door de centrale banken blijft groeien, en voedt in toenemende mate de ontevredenheid onder werknemers wier levensstandaard afbrokkelt samen met de koopkracht van hun loon.

In Europa is al een golf van stakingen geweest om inflatiecompenserende loonsverhogingen af te dwingen. Nu is Canada aan de beurt: om middernacht zijn meer dan 155.000 Canadese federale werknemers in staking gegaan in wat wordt omschreven als de grootste staking tegen een enkele werkgever in de geschiedenis van het land.

De staking werd uitgeroepen door de vakbond Public Service Alliance of Canada (PSAC), die sinds 2021 onderhandelingen voert over een nieuw contract. Deze staking betreft voornamelijk twee groepen federale werknemers: 120.000 bij de Treasury Board en 35.000 bij het Canada Revenue Agency (CRA).

Wie u ook bent of waar u ook woont, u kunt zien dat de kosten van levensonderhoud in een zeer alarmerend tempo stijgen.

En dat zal waarschijnlijk niet snel veranderen.

In de VS bleek uit een recente enquête dat maar liefst 67 procent van alle Amerikanen van mening is dat hun inkomen achterblijft bij de inflatie…

Volgens de meest recente CNBC All-America Economic Survey heeft de voortdurende inflatie de Amerikanen pijn gedaan: ongeveer twee derde van hen zegt dat hun loon het niet kan bijhouden.

Slechts 5% van de Amerikanen zegt dat hun gezinsinkomen de inflatie overtreft, terwijl 67% zegt dat het achterblijft en 26% zegt dat het bijblijft, aldus CNBC. De overgrote meerderheid van het publiek past zijn bestedingspatroon en levensstijl aan als gevolg van de inflatie, waarbij 81% zegt maatregelen te nemen zoals het verminderen van uitgaven voor ontspanning en reizen of het aanboren van spaargeld om uitgaven te dekken.

De Federal Reserve heeft de rente snel verhoogd in een wanhopige poging de inflatie binnen de perken te houden, maar die hogere rente heeft ons in een zeer ernstige economische neergang gestort.

 

Grote bedrijven ontslaan overal in Amerika werknemers, waaronder Disney en Facebook

Dit jaar hebben 596 technologiebedrijven 171.308 werknemers ontslagen. De lijst zal naar verwachting nog langer worden: Meta Platforms Inc. is vandaag begonnen met het schrappen van banen en Walt Disney Co. bereidt zich voor om zijn personeelsbestand de komende week met duizenden te verminderen.

Volgens een interne memo die Bloomberg heeft gezien, heeft het moederbedrijf van Facebook managers verteld dat ze zich moeten voorbereiden op het verdwijnen van banen op woensdag. Volgens de memo zullen banen bij Facebook, WhatsApp, Instagram en Reality Labs worden getroffen.

De stap om het personeelsbestand van het bedrijf met minstens 10.000 banen te verminderen, werd eerder dit jaar geschetst in het streven van oprichter Mark Zuckerberg naar meer efficiëntie. Volgende maand wordt een nieuwe ontslagronde verwacht.

Ik weet dat ik in dit artikel heel snel een enorme hoeveelheid materiaal heb behandeld.

Maar de mensen moeten de ernst inzien van wat ons nu te wachten staat.

Niet alleen de Amerikaanse economie zit in de problemen.

Het hele wereldwijde systeem begint te schudden en te beven, en uiteindelijk zal het volledig imploderen.

Volgens Google leven er momenteel 7,888 miljard mensen op deze planeet.

Ongeveer de helft daarvan leeft van 6,85 dollar of minder per dag.

Armoede en honger nemen overal ter wereld snel toe, en we zullen de komende maanden en jaren getuige zijn van zoveel pijn en lijden.

Maar de meeste mensen begrijpen hier niets van, omdat de mainstream media maar blijven volhouden dat alles wel goed komt.


Copyright © 2023 vertaling door Frontnieuws.

https://www.frontnieuws.com/woede-neemt-snel-toe-nu-de-economische-omstandigheden-overal-ter-wereld-gestaag-verslechteren/

 

Artikel # 2

WELKOM BIJ DE REVOLUTIE!

september 1, 2022   12427   56

Er hangt iets krachtigs in de lucht nu wij de herfst van 2022 ingaan. De gruwelijke waarheid over de golf van “onverklaarbare” sterfgevallen komt onvermijdelijk aan het licht. De machthebbers blaten en foeteren over ongeoorloofde meningen en gevaarlijke “samenzweringstheorieën” die de Grote Reset blootleggen. Nieuwe en steeds flagrantere aanslagen op ons welzijn en onze vrijheid worden gelanceerd, schrijft Winteroak.org.uk.

En grote aantallen mensen laten eindelijk van zich horen om te zeggen dat zij zien wat er gebeurt en er genoeg van hebben!

Kijkt u maar eens naar enkele van de reacties op deze enorme en ontroerende Twitterdraad, te beginnen met de reactie die de aanleiding voor dit alles vormde:


“Iets meer dan twee jaar geleden was ik in een diepe slaap. Ik geloofde over het algemeen de regering, de media en het establishment. Toen kwamen de lockdowns, en iets zat me niet lekker. Dat bracht mij ertoe in een konijnenhol van onderzoek te duiken, en de manier waarop ik de wereld zag veranderde van de ene dag op de andere”.

Een algemeen thema is hun plotselinge schok en afkeer wanneer zij voor het eerst in hun leven door de illusie van dit verachtelijke schouwspel van leugens heen zien.

Een aanvankelijk gevoel van isolement en depressie wordt gevolgd door het groeiende besef dat zij niet alleen zijn en dat hun aantal toeneemt tot een punt waarop het hele langetermijn narratief van het systeem dreigt af te brokkelen.

“Ik had een leuk leven. Had het verdiend om mijn voet een beetje van het pedaal te kunnen halen. Besteedde niet te veel aandacht aan de regering. Snel vooruit naar nu… Ik vertrouw niemand meer. Geen enkele instelling, de Media, de Regering, Wetenschappers of Dokters. Niemand in een positie van “gezag”.”

“Ja, bij mij hetzelfde, pootjebadend door het leven, veel plannen, onze zoon een mooie toekomst toewensend terwijl hij een laatste Uni-jr aan het afronden was, toen sloeg de 💩 de ventilator. Nu ben ik wakker en ik zal de wereld nooit meer zien zoals ik hem ooit zag, een verzoening waar veel mensen langzaamaan ook wakker van worden”.

“Ik dacht dat ik verdronk toen mijn ogen 2,5 jaar geleden opengingen. Ik voelde me ziek in de maag. Alles veranderde en ik veranderde”.

“Ik begon de wereld in een ander licht te zien toen ik mijn 32-jarige zoon verloor aan de AZ-prik. Ik zal @BBC @ITV of de regering nooit meer vertrouwen”.

“Ik voelde me lang op mijn gemak met het idee dat de overheid niet echt om mij gaf. Ontdekken dat de regering me eigenlijk liever dood zou zien, was een harde les”.

“Buitengewoon bittere pil deze”.

“In deze laatste jaren met Covid ben ik tot het besef en de conclusie gekomen dat alle regeringen/media en alle daaraan verbonden bedrijven allemaal corrupt zijn en het allemaal doen voor financieel gewin. Het is walgelijk. Ik heb alle vertrouwen in de machthebbers verloren en dat zal nooit meer terugkeren”.

“De wereld is niet zoals wij dachten dat hij zou zijn”.

“Als je niet kijkt naar wat de mainstream media, de regering enz. willen dat je kijkt, besef je dat het leven in niets lijkt op wat zij je willen doen geloven”.

“Ik zag het licht toen we in lockdown werden geplaatst. In het begin wist ik niet zeker waar ik naar keek, het was eng. Ik dacht dat ik er alleen voor stond. Het werd al gauw duidelijk dat ik dat niet was en de waarheid werd langzaam onthuld”.

“Ik kon meteen zeggen dat er iets niet goed voelde in de wereld”.

“Ik wist dat er broekzakken van corruptie waren, maar ik had nooit beseft hoe wijdverbreid en gecoördineerd die waren geworden. De corruptie is nu absoluut, bijna alle instellingen en regeringen zijn in de greep van gerichte bedrijfsfinanciering”.

“Ik was al in het konijnenhol gevallen en had geen aandacht meer voor het mainstream nieuws. Ik dacht dat alles zou instorten, maar niet in 2 jaar. Mijn vertrouwen in alles, media, politici, politie, gezondheidswerkers bestaat niet meer!”

“Het is verbazingwekkend om te zien hoe snel overal ter wereld soortgelijke beslissingen genomen zijn. Plannen waren al voorbereid lang voordat de ziekte gebeurde. Ik kreeg dat vreemde gevoel en besloot dieper in te graven, voor een beter begrip en voor oplossingen. Het is heel lelijk”.

“Was een paar maanden erg deprimerend, maar als je eenmaal begint te zien dat anderen “wakker” zijn, dan heb je niet meer het gevoel dat je de gek in de kamer bent”.

“Niets verbaast me meer. Er zijn heel weinig toevalligheden. Het is een spinnenweb van leugens, macht & geld”.

“Decennia lang leugens op leugens gestapeld”.

“Nu zal ik de wereld nooit meer zien zoals ik hem vroeger zag”.

“Je zult nooit meer teruggaan”.

“Nu weet ik dat niet alles is wat het lijkt”.

“Als je het eenmaal weet, kun je het nooit meer on-weten”.

“Het is alsof er een sluier is opgelicht. Ik vraag me af hoeveel mensen hetzelfde voelen”.

“Nu ik zoveel mogelijk onderzocht heb, staan mijn ogen wijd open”.

 

“Slapen gaat niet gemakkelijk meer, maar hoe moeilijk het ook is, ik ben liever wakker”.

“Soms is het een eenzaam bestaan om wakker te zijn, maar het is het toch waard, want er worden meer mensen wakker”.

“Het is voor velen een groot ontwaken geweest, goddank”.

“Er zijn veel mensen die precies hetzelfde denken”.

“Ik ben het ermee eens. Het was inderdaad een echte ‘wake up call'”.

“We zijn met velen en het worden er steeds meer!”

Natuurlijk staat het sturen van een Tweet niet gelijk aan een echte opstand, maar deze berichten geven wel een idee, niet alleen van de manier waarop veel mensen denken, maar ook van de manier waarop zij zich voelen.

Degenen onder ons die tientallen jaren lang geprobeerd hebben de mensen wakker te schudden voor de realiteit van dit systeem, om hen aan te moedigen aandacht te schenken aan wat het ons aandoet, zijn gewend geraakt aan teleurstelling.

De overweldigende meerderheid is altijd te veel bezig geweest met hun eigen leven, hun eigen pleziertjes en hun eigen zorgen, om zich druk te maken over het grotere sociale plaatje.

En misschien, hebben zij gedacht, maakt het allemaal niet zo veel uit. Het leven is niet altijd eerlijk, rijke mensen zullen altijd dik worden van het lijden van anderen, er zullen altijd wel ergens oorlogen uitbreken, er zal altijd wel wat vervuiling en vernietiging van de natuur zijn, maar… ach, ze kunnen er wel mee leven.

De laatste twee-en-een-half jaar is dat allemaal veranderd.

Zoals één van de Tweeters zegt“Het Verenigd Koninkrijk had over het algemeen vertrouwen in zijn regering (althans voor zover die ons niet actief kwaad scheen te willen doen). Vóór het Covid-debacle hebben wij altijd goed geboerd en hadden wij weinig reden om anders te denken. Wij weten nu anders”.

Het doet er voor de mensen toe dat zij maandenlang binnen moesten blijven, geen vrienden en familie mochten zien, hun kleinkinderen niet mochten knuffelen, niet mochten sporten of hun brood verdienen.

 

En het doet er nog meer toe als blijkt dat dit allemaal voor niets is geweest, dat hun goede trouw zwaar misbruikt is.

Het maakt de mensen wel degelijk uit als zij zelf of hun dierbaren blijvend ziek worden, of zelfs sterven, omdat zij gedaan hebben waartoe de regering hen zo onder druk heeft gezet.

Het maakt hun wel degelijk uit of zij deze winter hun huis niet kunnen verwarmen of hun gezin niet te eten kunnen geven, of het plaatselijke restaurant of de kroeg moeten sluiten, zodat zij binnenshuis vastzitten aan het alziende, albeheersende internet.

Het maakt hun wel uit dat hun globalistische overheersers van plan zijn hen geleidelijk in slimme steden te “centreren”, hun lichamen met nanotechnologie te infecteren, hen in machteloze en gehoorzame transhumane zombies te veranderen.

Het doet er voor hen wel toe als zij duidelijk kunnen zien dat de autoriteiten en de media hen voorliegen, telkens weer, en dat zij dat doen namens een verafgelegen machtskliek die niet alleen geen belang stelt in hun welzijn, maar er klaarblijkelijk een sadistisch genoegen in schept om hun kleine levens te vernietigen voor haar eigen megalomaan gewin.

En als het er zo toe doet, pikken de mensen het gewoon niet meer.

Onze vrijheidslievende vrienden van The Stirrer waarschuwen“Wij hebben gehoord dat er veel woede heerst. Hoe die zich zal manifesteren is moeilijk te voorspellen”.

Een kleine bende psychopaten van biljonairs heeft de oorlog verklaard aan de rest van de menselijke soort – en nu zullen zij de gevolgen onder ogen moeten zien.

 

Zoals een van de andere commentatoren op de Twitter-draad het formuleert: “Welkom bij de revolutie!”


Copyright © 2022 vertaling door Frontnieuws.

https://www.frontnieuws.com/welkom-bij-de-revolutie/

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...