woensdag 10 mei 2023

‘Hij haat mensen’: Kennis hebben over dit boek van Harari is absoluut cruciaal om deze wereld te begrijpen


Mensen zijn nu hackbare dieren, zei Yuval Noah Harari, die geadoreerd wordt door de elite. Auteur en psycholoog Fred van ’t Ent maakte een video over zijn gedachtengoed.

Het transhumanistische boek Homo Deus, geschreven door Harari, ligt op de nachtkastjes van Bill Gates, Mark Zuckerberg en honderden andere miljardairs. Dat hebben ze zelf gezegd.

Harari spreekt voor volle zalen in Davos. Wat hij zegt, dicteert de agenda. Kortom: wij moeten precies doen wat er in zijn boeken staat, aldus Van ’t Ent. “Meer kennis over Harari draagt bij aan bewustwording over mogelijk slechte ideeën voor de mensheid.”


(Video verwijderd? Klik hier...)

Absoluut cruciaal

Volgens Harari zullen wij weldra samengaan met kunstmatige intelligentie, of wij nou willen of niet. Van ’t Ent is bijzonder kritisch op de boodschap en de toon van Harari. “Kennis over dit boek hebben, is absoluut cruciaal om deze wereld te begrijpen.”

“Als je genoeg weet over biologie en beschikt over voldoende rekenkracht en data kun je mijn lichaam, brein en leven hacken,” zei Harari begin 2020 op het World Economic Forum.

“Je weet meer over mij dan ik over mezelf weet,” benadrukte hij. “Je kunt dat niet alleen bij mij doen, maar bij iedereen. Een systeem dat ons beter begrijpt dan wij onszelf begrijpen, kan onze gevoelens en keuzes voorspellen, kan onze gevoelens en keuzes manipuleren en kan uiteindelijk keuzes voor ons maken.”

Mensenhaat

In het verleden hebben veel tirannen en overheden dit tevergeefs geprobeerd. Ze wisten niet genoeg over biologie en beschikten niet over voldoende rekenkracht en data om miljoenen mensen te kunnen hacken, aldus de futuroloog.

Binnenkort zullen sommige bedrijven en overheden in staat zijn om alle mensen systematisch te hacken, voorspelde hij. “Wij zijn nu hackbare dieren.”

Van ’t Ent zegt over Homo Deus: “Als ik het boek lees – en ik heb het volledig gelezen – dan spat me de mensenhaat elke pagina weer tegen m’n gezicht. Deze man, deze Harari, hij haat mensen.”

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...