woensdag 13 september 2023

Hoe een bijna-doodervaring de kijk van deze neuroloog op bewustzijn veranderde


Neuropatholoog Peter Cummings was er heilig van overtuigd dat alles over bewustzijn, inclusief bijna-doodervaringen, kan worden verklaard door de wetenschap, tot hij zelf een bijna-doodervaring kreeg.

Een reis naar Costa Rica voor de 50e verjaardag van zijn vrouw veranderde zijn kijk op bewustzijn volledig. Cummings besloot met zijn vrouw en zoon te gaan raften. Hij was altijd al bang voor water, ook al had hij geen idee waarom. De arts deed vaak oefeningen waarbij hij probeerde zijn adem zo lang mogelijk in te houden.

Hij vermeed water zoveel mogelijk omdat hij bang was om te verdrinken. In Costa Rica sloeg de raft waarin hij met zijn vrouw en zoon zat over de kop. De stroming trok hem naar beneden. “Er was een moment waarop ik verdronk. En ik wist het,” zei Cummings.

(Video verwijderd? Klik hier...)

Hele vreemde manier

Tot zijn verbazing voelde hij zich erg kalm. Hij moest denken aan de autopsies die hij had gedaan bij mensen die verdronken waren en vroeg zich af waarom het zo lang duurde.

Op de bodem van de rivier stopte alles en bevond hij zich bij een grote kei. Hij bewoog zijn hand door de luchtbelletjes en ze bewogen op een hele vreemde manier rond zijn hand. Vervolgens zag hij een fel licht en voelde hij ongelooflijk veel liefde.

Een stem sprak tot hem. “Ik wist dat mijn gezin in orde was. En de stem zei: ‘ze hebben je niet nodig, het komt goed’.

Acht minuten geen hartslag

Hij wist gevoelsmatig dat zijn vrouw en zoon al uit het water waren gehaald.

Uiteindelijk werd ook Cummings uit het water gehaald. Toen hij die avond in het hotel zijn Apple Watch checkte, deed hij een schokkende ontdekking. Onder water was zijn hart gestopt.

Acht minuten lang had de neuroloog geen hartslag. Na zijn bijna-doodervaring nam hij afstand van zijn academische leven. Hij vond het najagen van een carrière niet langer belangrijk.

Je hoeft je nergens zorgen over te maken

Als patholoog sprak hij veel familieleden van overledenen. Die vroegen hem vaak of de persoon in kwestie geleden had. “Als arts zeg je dan altijd: ‘nee, natuurlijk niet’. Maar ik voelde me altijd een leugenaar. Omdat ik het niet wist,” zei Cummings.

“Ik wou dat ik opnieuw met al die mensen zou kunnen praten en zeggen: het is prachtig. Zelfs onder die verschrikkelijke omstandigheden. Het proces erna is ongelooflijk. En je hoeft je nergens zorgen over te maken,” voegde hij toe.

[Zero Hedge via The Epoch Times]

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...