zaterdag 23 december 2023

Professor Schetters: ‘dit is de vijfde keer dat we dit zien, dat is zorgelijk’


We zien nu voor de vijfde keer dat de sterfte begint te stijgen na de start van een vaccinatiecampagne. “Dat is zorgelijk, dat we het bij herhaling blijven zien,” zei immunoloog Theo Schetters in de studio van Blckbx. “Dat is een patroon.”

We hebben nu al vier jaar te kampen met oversterfte, waarbij het eerste jaar het coronajaar was, gevolgd door drie vaccinatiejaren, merkte professor Schetters op. “Die oversterfte blijft maar staan.”

“Als ik dit zo zie, dan zou ik zeggen: staakt-het-vuren. Ik ben bang dat mensen inderdaad overlijden ten gevolge van vaccinaties,” zei Schetters.

Ik vind dat dit niet kan

“Ik denk dat we er langzaam maar zeker steeds meer rekening mee moeten houden dat het heel waarschijnlijk is dat dit aan de hand is. Dan moet je zeggen: ik ga mijn burgers beschermen, ik ga uitzoeken wat hier aan de hand is.”

Over de berichten in de media, waarin beweerd werd dat de oversterfte niets te maken heeft met de vaccins, zei de immunoloog: “Ik vind het een gecoördineerd stuk propaganda. Ik vind dat dit niet kan.”

Een schepje bovenop

Zo schreef Maarten Keulemans voor de Volkskrant dat de ‘geheimzinnige’ oversterfte steeds minder mysterieus is en dat ‘het zeker niet aan de vaccins lag’.

Hoogleraar Ronald Meester zei via een videoverbinding dat de beweringen die Keulemans in de Volkskrant deed niet altijd letterlijk zo in de rapporten van het RIVM en CBS staan, maar dat hij er hier en daar ‘nog een schepje bovenop’ doet.

Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...