maandag 22 november 2021

Award-winnende klimaatactivist biedt excuses aan voor klimaatbangmakerij (en wordt gecensureerd)

 award-winnende

Foto: Michael Shellenberger CC BY-SA 4.0

Award-winnende klimaatactivist biedt excuses aan voor klimaatbangmakerij (en wordt gecensureerd)

De award-winnende klimaatactivist Michael Shellenberger schreef voor Forbes een artikel waarin hij zich namens alle klimaatactivisten verontschuldigt ‘voor de klimaatangst die we de afgelopen 30 jaar hebben gecreëerd’. Forbes besloot het artikel in te trekken.

“Klimaatverandering bestaat. Het is alleen niet het einde van de wereld. Het is niet eens het grootste milieuprobleem,” schrijft Shellenberger, die 30 jaar lang klimaatactivist was. “Ik wil me graag verontschuldigen voor de manier waarop wij het publiek hebben misleid.”

Hij somt vervolgens een aantal feiten op die maar weinig mensen kennen:

  • Mensen hebben de zesde massa-extinctie niet veroorzaakt
  • De Amazone is niet ‘de longen van de aarde’
  • Klimaatverandering verergert natuurrampen niet
  • Het aantal bosbranden is sinds 2003 met een kwart gedaald
  • Het oppervlak dat we gebruiken voor vlees is afgenomen met een gebied ter grootte van Alaska
  • Niet klimaatverandering, maar de ophoping van brandstof en meer huizen bij bossen zijn de oorzaak van gevaarlijke bosbranden in Australië en Californië
  • De CO2-uitstoot daalt in de meeste rijke landen en daalt al sinds halverwege de jaren zeventig in Groot-Brittannië, Duitsland en Frankrijk
  • Aanpassing aan het leven onder zeeniveau maakte Nederland rijk, niet arm
  • We produceren 25 procent meer voedsel dan we nodig hebben en de voedseloverschotten nemen alleen maar toe terwijl de aarde opwarmt
  • Het doden van wilde dieren vormt een grotere bedreiging voor diersoorten dan klimaatverandering
  • Houtstook is veel erger voor mensen en wilde dieren dan fossiele brandstoffen
  • Om toekomstige pandemieën te voorkomen, is er meer ‘industriële’ landbouw nodig in plaats van minder
Schaamte en angst

Ik klink misschien als een klimaatontkenner, maar bovenstaande feiten zijn afkomstig uit de beste wetenschappelijke studies, waaronder studies die zijn uitgevoerd door het VN-klimaatpanel IPCC, aldus Shellenberger.

“Ik schaamde me,” zegt hij. “Jarenlang noemde ik klimaatverandering een ‘existentiële’ bedreiging voor de menselijke beschaving en een ‘crisis’. Ik was vooral bang. Ik hield me stil over deze desinformatiecampagne omdat ik bang was om vrienden en sponsors kwijt te raken.”

Hij besloot zich uit te spreken omdat het vorig jaar helemaal uit de hand liep. Alexandria Ocasio-Cortez beweerde dat ‘de wereld over 12 jaar zal eindigen als we niets doen tegen klimaatverandering’. ’s Werelds meest invloedrijke groene journalist, Bill McKibben, zei dat klimaatverandering ‘beschavingen zal wegvagen’.

Waarom?

Mainstream media beweerden daarnaast dat de Amazone ‘de longen van de wereld’ was en vergeleken ontbossing met de explosie van een atoombom.

Het gevolg is dat de helft van de wereldbevolking nu gelooft dat klimaatverandering ervoor zal zorgen dat de mensheid uitsterft. In januari zei één op de vijf Britse kinderen nachtmerries te hebben over klimaatverandering.

Waarom zijn we zo misleid? Er spelen financiële, politieke en ideologische belangen mee, stelt Shellenberger. “Milieugroepen hebben honderden miljoenen dollars gekregen van fossiele bedrijven. Groepen met anti-humanistische overtuigingen hebben de Wereldbank ervan weten te overtuigen om te stoppen met het bestrijden van armoede en armoede ‘duurzaam’ te maken. Achter het alarmisme schuilen angst, depressie en vijandigheid tegen de moderne beschaving.”

De award-winnende klimaatactivist sluit af: “Ik hoop dat u mijn excuses zult accepteren.”

[Zero Hedge]
4.6
Beoordeel dit artikel

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...