zaterdag 18 maart 2023

Nieuwe studie herhaalt lagere school basiswetenschap, zegt dat kinderen die verkouden worden zonder vaccinatie een natuurlijke immuniteit ontwikkelen

maart 18, 2023   698   2

Zweedse onderzoekers hebben het voor de hand liggende ontdekt over het menselijk immuunsysteem: wanneer een persoon een verkoudheid “oploopt” en herstelt, ontwikkelt hij of zij een blijvende natuurlijke immuniteit tegen coronavirussen, schrijft Ethan Huff.

Verkoudheid is een soort coronavirus, voor het geval u het niet wist. En als u ooit verkouden bent geweest, vooral als kind, dan weet uw immuunsysteem al hoe het coronavirussen, waaronder het Covid-19, moet bestrijden.

Voor hun studie, die werd gepubliceerd in de Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), keken de onderzoekers naar 48 bloedmonsters van twee- en zesjarige kinderen, samen met 94 monsters van volwassenen tussen 26 en 83 jaar. Ze bekeken ook bloedmonsters van 58 mensen die onlangs waren hersteld van een covid-infectie.

Voor de deskundigen van het Karolinska Institutet die het onderzoek uitvoerden, kwam het blijkbaar als een verrassing dat eerdere infecties met coronavirussen het immuunsysteem van een persoon trainen om coronavirussen op natuurlijke wijze te bestrijden – en zonder dat er “vaccins” nodig zijn.

Cross-immuniteit tegen covid ontstaat, zo ontdekten zij, wanneer geheugen-T-cellen gegenereerd door meer voorkomende coronavirussen zich ontwikkelen na een natuurlijke infectie. Uit bloedmonsters die van kinderen zijn genomen voordat de “pandemie” uitbrak, blijkt dat deze geheugen-T-cellen wel degelijk reageren op met SARS-CoV-2 geïnfecteerde cellen.

Natuurlijke immuniteit tegen coronavirussen ontwikkelt zich al op tweejarige leeftijd
Er zijn vier verschillende coronavirussen die primair verantwoordelijk zijn voor seizoensgebonden verkoudheden, aldus de onderzoekers. En blootstelling aan al deze coronavirussen stimuleert een immuunrespons die ook achter covid aangaat.

Zelfs T-cellen die eerder zijn geactiveerd door het OC43-virus, als voorbeeld, reageren kruiselings tegen SARS-CoV-2, waarmee wordt aangetoond wat kinderen op de lagere school al vroeg werd geleerd: dat natuurlijke immuniteit zich ontwikkelt na natuurlijke blootstelling.

 

“Deze reacties zijn vooral sterk in het begin van het leven en worden zwakker naarmate we ouder worden,” aldus Annika Karlsson, auteur van het onderzoek en groepsleider op de afdeling laboratoriumgeneeskunde van het Karolinska Institutet.

“Onze bevindingen laten zien hoe de T-celrespons zich ontwikkelt en verandert in de loop der tijd en kunnen een leidraad zijn voor de toekomstige bewaking en ontwikkeling van vaccins.”

De volgende stap voor dit specifieke onderzoeksgebied is het uitvoeren van analoge studies bij jongere kinderen, oudere kinderen, tieners en jonge volwassenen om beter te kunnen volgen hoe de immuunrespons op coronavirussen zich ontwikkelt in elke levensfase van de kindertijd tot de volwassenheid.

Uit vergelijkbaar onderzoek, gepubliceerd in The Lancet in februari, bleek ook dat natuurlijke infectie met en herstel van covid een blijvende immuunbescherming biedt tegen verdere covid-infecties.

De onderzoekers analyseerden 65 verschillende studies over natuurlijke immuniteit en ontdekten dat de gemiddelde effectiviteit van natuurlijke immuniteit ten minste 88 procent is tegen ziekenhuisopname en overlijden gedurende ten minste 10 maanden na infectie met alle covid-stammen en -varianten.

“Ik had covid in 2021,” schreef een commentator in reactie op deze studies. “Ik heb geen comorbiditeiten – het was heftig, erger dan griep. Ik heb mezelf behandeld en was na ongeveer een week weer in orde. Ik heb nooit een van de vaccins gehad, ik neem geen sociale afstand, ik draag geen masker, ik gebruik geen handontsmettingsmiddel en ik werk met het publiek en ik weet dat ik meerdere keren ben blootgesteld, zoals vorige week toen iedereen in mijn kring positief testte.”

“Ik kreeg niet meer dan keelpijn,” voegde deze persoon eraan toe. “Ik kan niet anders dan denken dat ik langdurige immuniteit heb doordat ik vroeg covid heb gehad. De mensen in mijn kring die in het verleden bevestigde gevallen hebben gehad, hadden ook mildere symptomen in verschillende mate.”


Copyright © 2023 vertaling door Frontnieuws. 

https://www.frontnieuws.com/nieuwe-studie-herhaalt-lagere-school-basiswetenschap-zegt-dat-kinderen-die-verkouden-worden-zonder-vaccinatie-een-natuurlijke-immuniteit-ontwikkelen/

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...