donderdag 19 september 2024

2,5 miljoen Nederlanders stemden voor een Nexit, maar komen nu bedrogen uit: ‘Wow, ik weet niet wat ik hoor’


PVV-leider Wilders ziet het niet meer gebeuren dat Nederland de Europese Unie verlaat, tot voor kort één van de speerpunten van zijn partij.

FVD-voorman Thierry Baudet wilde tijdens het debat over de miljoenennota van Wilders weten of die nog altijd voorstander is van een vertrek uit de EU. Dit punt verdween dit voorjaar geruisloos uit het verkiezingsprogramma van de PVV, die de EU nu ‘van binnenuit’ wil veranderen.

Over de kansen op een Nexit zegt Wilders nu: “Ik denk dat het niet meer gaat gebeuren.” Volgens hem is er te weinig draagvlak voor.

Bekijk het fragment:

(Video verwijderd? Klik hier...)

Ik weet niet wat ik hoor

“Wow. De PVV is nu officieel niet meer voor een Nexit en wil niet langer uit de euro,” reageert Baudet op X. “Ik weet niet wat ik hoor.”

Journalist Joost Niemoller wijst erop dat Wilders eerder ‘haarscherp uitlegde’ dat je zonder Nexit alle maatregelen tegen massamigratie kunt vergeten.

ned

2,5 miljoen Nederlanders

Wilders gaf aan dat de PVV het Nexit-standpunt ten tijde van de EU-verkiezingen uit het verkiezingsprogramma heeft gehaald. Fractievoorzitter van FVD in Flevoland Jelena Postuma merkt op dat het er ten tijde van de laatste Tweede Kamerverkiezingen nog in stond.

“Dat betekent dus dat 2,5 miljoen Nederlanders destijds hebben gestemd voor een Nexit. Ik hoop dat al deze kiezers de enige overgebleven Nexit-partij weten te vinden!” aldus Postuma.

Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.

Imam: ‘In Nederland zijn moslims de baas – als het je niet bevalt, vertrek je maar’ (Video)

  september 19, 2024   18              Foto Credit: Rairfoundation.com B roeder Rahide heeft een duidelijke boodschap voor zijn  TikTok ...