zaterdag 25 december 2021

Doutzen Kroes spreekt zich uit tegen vaccinatiebeleid: ‘Luister goed naar je intuïtie’


doutzen
Foto: Doutzen Kroes (VOGUE Taiwan CC BY 3.0)

Doutzen Kroes spreekt zich uit tegen vaccinatiebeleid: ‘Luister goed naar je intuïtie’

Zorgminister Hugo de Jonge zei dinsdag in het coronadebat dat hij ervan uitgaat dat ‘we nog een aantal prikken te gaan hebben’. Wanneer de eerste eventuele volgende prik moet worden gezet, is nog onduidelijk, hoewel de minister hintte op het tweede kwartaal van volgend jaar.

Volgens De Jonge staat de noodzaak van een ‘post-boosterprik’ nog niet vast, maar hij wil er in ieder geval voor zorgen dat Nederland genoeg prikken op voorraad heeft. “We willen net zoveel vaccins hebben dat we iedereen, alle 12-plussers, twee keer per jaar kunnen prikken, minimaal,” zei de minister.

Niet meedoen

Doutzen Kroes spreekt zich op haar Instagrampagina uit tegen het vaccinatiebeleid van De Jonge. Ze hoopt dat het veel ogen zal openen. “Ik ben zo dankbaar voor deze bevestiging en hoop zo dat het nu wat duidelijker wordt voor mensen,” citeert RTL Boulevard het supermodel. “Luister goed naar je intuïtie.”

De prik komt er bij Doutzen niet in. “Als dit de [voorwaarden] zijn voor het 2G-systeem, dan kan ik niet meedoen,” zegt ze.

Propaganda

Over vaccineren schreef ze enkele maanden geleden het volgende: “Ik laat me niet dwingen om de prik te nemen. Ik laat me niet dwingen om te bewijzen dat ik gezond ben om deel te kunnen nemen aan de samenleving. Ik accepteer niet dat mensen worden uitgesloten op basis van hun medische status.”

Toen NU.nl meldde dat iedere inwoner van de gemeente Lansingerland vanaf twee jaar wordt opgeroepen voor een coronatest reageerde Doutzen: “Diep triest dit! Propaganda! Blijf van onze kinderen af!”

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...