maandag 8 juli 2024

Ex-profwielrenner luidt noodklok over hartfalen in sportwereld: ‘Er moet onderzoek komen naar deze alarmerende trend’

 


Hartproblemen in relatie tot mRNA-vaccinaties, dat is iets wat niet bespreekbaar is in de wielrennerij, zei oud-profwielrenner Flavio Pasquino in ‘De Wereld Is Vierkant’.

Hij bekritiseert de omerta-cultuur in de wielerwereld waarbij gevoelige onderwerpen worden vermeden uit angst voor represailles. De olifant in de kamer wordt niet benoemd.

Bekijk de video:

Dat vind ik kwalijk

“Er vallen bovengemiddeld veel sporters om de laatste tijd, ook in het voetbal. In de wielersport is het echt zo dat er een trend is dat profwielrenners op jonge leeftijd hartproblemen krijgen,” zei Pasquino.

Oud-Kamerlid Henk Krol vroeg zich af waarom hier zo weinig over gesproken wordt. “Ik heb in mijn directe omgeving meerdere mensen die na vaccinatie daar last van hebben gekregen,” zei hij. “En bijna niemand heeft het erover. Dat vind ik kwalijk.”

Er moet nu eindelijk onderzoek komen

Pasquino voegde toe: “Ik ken profwielrenners die mij in vertrouwen hebben verteld dat ze heel erg bang waren om gevaccineerd te worden en dat ook niet hebben gedaan.”

Als je dit niet bespreekbaar maakt, krijg je een hele ongezonde sport waarbij mensen zich maar laten injecteren, aldus Pasquino. “De wielerbond heeft een zorgplicht, ook voor z’n renners en er moet nu eindelijk onderzoek komen.”

Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.

Griezelig nieuws voor de COVID-gevaccineerden

 12/09/2024 Een nieuw, angstaanjagend syndroom kan iedereen treffen, ongeacht leeftijd, die de prik krijgt. Een nieuw syndroom, het ‘ Post-A...